• ул. Иван Вазов 33, Пловдив

За курса

Периодът на юношеството често се възприема като „бурно море“ – изпълнен с емоционални върхове и падения, търсене на идентичност, отхвърляне на авторитети и прояви на рисково поведение. Но какво, ако този период се разглежда не като криза, а като естествен и необходим психичен процес към зрелостта? Обучителната програма „Тийнейджърите – психология и култура“ предлага именно такъв поглед – осъзнат, подкрепящ и практичен. Програмата не само разширява професионалния хоризонт на учителя, но и дава онези деликатни и нужни инструменти, с които педагогът може да стане сигурен водач в един от най-сложните, но и най-вълнуващи периоди в човешкото развитие – юношеството.

Обучението се провежда в комбинирана форма: 8 часа присъствено и 8 дистанционно, в рамките на един ден. След успешно завършен тест, участниците получават 1 квалификационен кредит и сертификат за придобити компетенции

С какво е ценна програмата?

Тази програма е насочена към педагози и училищни специалисти, които искат да изградят по-добро разбиране и по-здрава връзка с учениците в тийнейджърска възраст. В рамките на обучението се търсят отговори на въпроси като: Как да разчетем сигналите за рисково поведение? Как да помогнем на учениците да се справят с вътрешните си конфликти? Как да бъдем авторитет без да бъдем авторитарни?

Цели на програмата

  • Да очертае тийнейджърството като ключов преходен етап от детството към зрелостта;
  • Да подпомогне учителите в навременното разпознаване на рисково поведение;
  • Да представи стратегии за контролиране и справяне с това поведение;
  • Да предложи ефективни подходи за изграждане на здрави взаимоотношения между учител и ученик в юношеска възраст.

Ползи от обучението

  • По-добро разбиране на юношеската психология: Участниците ще се запознаят с юношеството като етап на идентификационни търсения, сблъсъци с авторитети и социални експерименти.
  • Практически подходи към предизвикателства: Предлагат се стратегии за справяне с агресия, училищни провали, депресия, зависимости и други форми на рисково поведение.
  • Подобряване на комуникацията: Ще бъдат представени утвърдени техники за ефективно взаимодействие между учител и ученик, базирани на доверие и емпатия.
  • Конкретни инструменти за работа: Всеки участник ще получи теоретични и практически материали, готови за прилагане в ежедневната педагогическа практика.

Теми в обучението

Програмата е структурирана в шест тематични модула, включващи:

  • дефиниране на юношеството като процес, а не като криза;
  • анализ на ролята на груповия натиск и авторитетите;
  • изследване на агресията и училищните неуспехи;
  • разпознаване и реакция при рисково поведение;
  • практически идеи за успешно партньорство между ученици и учители.
Show More

Сподели