• ул. Иван Вазов 33, Пловдив

За курса

Работата в училищна среда носи не само удовлетворение, но и сериозни предизвикателства – чести конфликти, натоварени графици, емоционални сътресения и множество отговорности. Програмата „Управление на стреса при работа в училищна среда“ предлага цялостен и практически насочен подход към разпознаването, овладяването и превенцията на професионалния стрес, като ключов фактор за здравословна работна атмосфера и лична устойчивост. Програмата е изключително ценна за всички педагогически специалисти, които искат да се грижат не само за учениците, но и за себе си – защото устойчивият учител е този, който може да вдъхновява и в най-напрегнатите моменти.

Обучението се провежда в частично присъствена форма – 16 часа на място и 16 часа дистанционно, в рамките на два дни. След успешно преминаване на тест и представяне на проектен план участниците получават 2 квалификационни кредита и сертификат за придобити компетентности.

Цели на програмата

  • Да предостави знания за стреса като реален и многопластов феномен;
  • Да изясни източниците на стрес и начините, по които се проявява на индивидуално и групово ниво;
  • Да обучи участниците в техники за справяне със стреса и напрежението;
  • Да повиши осъзнатостта към управлението на времето и нагласите към него;
  • Да развие умения за разрешаване на междуличностни конфликти и създаване на здравословна комуникационна среда;
  • Да стимулира саморефлексия и лична отговорност към собственото психично здраве и устойчивост в професионалния живот.

Какво ще научат участниците?

Курсът обхваща важни теми, сред които:

  • разпознаване на стресови симптоми и стресови зони в училищния контекст;
  • индивидуални и групови техники за релаксация и възстановяване;
  • стратегии за ефективно управление на времето;
  • подходи за превенция и разрешаване на конфликти между колеги, с ученици или родители.

Практически ползи

Всеки участник ще получи конкретни ресурси и инструменти за справяне със стреса:

  • игрови упражнения за концентрация и емоционално разтоварване;
  • техники за релаксация и психическо балансиране;
  • анкети за изследване на нагласите на родители и ученици;
  • методически насоки за редуциране на напрежение в класната стая.
Show More

Сподели