За курса
Работата в училищна среда носи не само удовлетворение, но и сериозни предизвикателства – чести конфликти, натоварени графици, емоционални сътресения и множество отговорности. Програмата „Управление на стреса при работа в училищна среда“ предлага цялостен и практически насочен подход към разпознаването, овладяването и превенцията на професионалния стрес, като ключов фактор за здравословна работна атмосфера и лична устойчивост. Програмата е изключително ценна за всички педагогически специалисти, които искат да се грижат не само за учениците, но и за себе си – защото устойчивият учител е този, който може да вдъхновява и в най-напрегнатите моменти.
Обучението се провежда в частично присъствена форма – 16 часа на място и 16 часа дистанционно, в рамките на два дни. След успешно преминаване на тест и представяне на проектен план участниците получават 2 квалификационни кредита и сертификат за придобити компетентности.
Цели на програмата
- Да предостави знания за стреса като реален и многопластов феномен;
- Да изясни източниците на стрес и начините, по които се проявява на индивидуално и групово ниво;
- Да обучи участниците в техники за справяне със стреса и напрежението;
- Да повиши осъзнатостта към управлението на времето и нагласите към него;
- Да развие умения за разрешаване на междуличностни конфликти и създаване на здравословна комуникационна среда;
- Да стимулира саморефлексия и лична отговорност към собственото психично здраве и устойчивост в професионалния живот.
Какво ще научат участниците?
Курсът обхваща важни теми, сред които:
- разпознаване на стресови симптоми и стресови зони в училищния контекст;
- индивидуални и групови техники за релаксация и възстановяване;
- стратегии за ефективно управление на времето;
- подходи за превенция и разрешаване на конфликти между колеги, с ученици или родители.
Практически ползи
Всеки участник ще получи конкретни ресурси и инструменти за справяне със стреса:
- игрови упражнения за концентрация и емоционално разтоварване;
- техники за релаксация и психическо балансиране;
- анкети за изследване на нагласите на родители и ученици;
- методически насоки за редуциране на напрежение в класната стая.